زیر اسمان شب

عشقی علمی اجتماعی و مقالات

زیر اسمان شب

عشقی علمی اجتماعی و مقالات

مناجات

هو المحبوب

 

خدایا...

همیشه در ذهن من باش

وقتی که از خواب بیدار می شوم

سراسر روز برمن بتاب

بگذار هر دقیقه  زمانی باشد برای هم نشینی باتو

نگذار فراموش کنم

در هر ساعت از اینکه با من مانده ای و خواهی ماند

تا صدایم را بشنوی و به من پاسخ دهی

شکر به جا آورم.

 

خدایا...

وقتی که شب می رسد،بگذار افکارم از تو و عشق تو آرامش گیرند

بگذارکه خوابم از امنیت ومهر تو اطمینان داشته باشد

وآگاه باشد که من متعلق به تو هستم.

 

خدایا...

 تو قریب تر از منی به من.کمکم کن در حیطه ی باورم بگنجانم "من یک انسان هستم" نه بارکش نام انسانیت.

 

پ.ن:باورکنیدمشکلات خیلی زود گذرترازآنی هستند که به نظرمی رسند،بخشی اززندگی که اجازه ی دوباره ایستادن به ما می دهند.

بهار باتمام زیبائیهاش برای تو آفریده شده،تویی که خالقت قهارترین هنرمنده و معجزه گر.برای توکه بدونی زمستون موندنی نیست و سختیها به چشم بر هم زدنی خواهند گذشت،یاد بگیر بایستی و تلاش کنی...معجزه رو باورکن.

امیدوارم لحظه ها ی سال جدیدتون هیچوقت تو زندان روزهای خاکستری حبس نشه و همیشه شاد باشید و پرتلاش.

لحظه هایتان سرشار ازشادی و شادی هایتان لحظه به لحظه..

علم امام به شهادت

علم امام به شهادت و شبهه خودکشی

                         امام علی 


بر اساس روایاتی که به نمونه هایی از آن اشاره خواهیم کرد حداقل برخی از امامان معصوم علیهم السلام از زمان و نحوه شهادت خود آگاه بوده اند و بعد هم صحنه شهادت پیش می آید می بینیم که آن حقیقت تلخ عینا به وقوع می پیوند و امام به شهادت می رسد.


کمتر کسی است که این اخبار و بعد جریان شهادت آن امام را بشنود و این سوال برایش مطرح نشود که آیا این نحوه از جان سپردن خودکشی محسوب نمی شود؟

امیر المومنین علیه السلام در سحرگاه 19 رمضان وارد مسجد کوفه می شود خودش ابن ملجم مرادی را از خواب بیدار می کند و یا امام حسین علیه السلام در موقعیت های مختلف مدام خبر از شهادت خود در کربلا می دهد و ... آیا این گونه شهادتها خودکشی حساب نمی شود؟

پاسخ به این سوال را از اینجا آغاز می کنیم:

 

اثبات علم غیب برای ائمه علیهم السلام

علم غیب را ما اینگونه تعریف می کنیم: علم به اموری که از دسترس علوم (غریبه و غیر غریبه) و حواس عادی و معمول بشر خارج است.

چنین علمی را فقط خداوند متعال دارد و بس. (59/انعام و65/نمل) اما آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که نشان می دهد این علم را خداوند متعال در اختیار دیگران هم قرار داده است. سر سلسله این افراد که به لطف الهی از غیب مطلع شده است رسول خدا صلی الله علیه و آله است. (44/آل عمران، 102/یوسف ع).

امامان معصوم علیهم السلام نیز به تعلیم الهی1 و یا از طریق پیامبر صلی الله علیه و آله این علوم را دریافت کرده و به یکدیگر منتقل می کنند.

امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: «إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص عَلَّمَنِی أَلْفَ بَابٍ مِنَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ مِمَّا کَانَ وَ مِمَّا هُوَ کَائِنٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ کُلُّ بَابٍ مِنْهَا یَفْتَحُ أَلْفَ بَابٍ فَذَلِکَ أَلْفُ أَلْفِ بَابٍ حَتَّى عَلِمْتُ عِلْمَ الْمَنَایَا وَ الْبَلَایَا وَ فَصْلَ الْخِطَابِ»؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله هزار باب از علم حلال و حرام را به من آموخت از آنچه بود و تا روز قیامت خواهد شد به گونه ای که از هر باب آن هزار در و دوباره از آن هزاران هزاران در دیگر به روی من باز شد تا اینکه به علم مرگ و میرها و رویدادهای ناگوار و اتفاقات قطعی، علم پیدا کردم.( بصائرالدرجات، ص 305)

علم به غیب، علم به یک واقعه ای است که بی شک اتفاق افتاده و یا خواهد افتاد و هیچ کس را یارای تغییر آن نیست. درست مثل این است که شما فیلم یک واقعه دلخراش را بعد از وقوع آن ببینید همانطور که می بینید و کاری از شما ساخته نیست در مورد وقایعی هم که بعدها اتفاق خواهد افتاد عکس العمل همین است
ادامه مطلب ...

عوامل بی خوابی

حققان دریافتند که دستگاه های فناورانه و الکترونیکی ریتم های بیولوژیکی را تغییر می دهند و موجب بی خوابی و کاهش خوش خلقی می شوند.


استفاده از موبایل قبل از خوابیدن

محققان بنیاد ملی خواب آمریکا در تازه ترین تحقیقات خود نشان دادند که علاوه بر تلویزیون، رایانه و تلفن های همراه نیز موجب بی خوابی می شوند. این بنیاد با بررسی هزار و 508 فرد 13 تا 64 ساله کشف کردند که 43 درصد از آمریکایی ها شب ها بد می خوابند و 63 درصد نیز معتقدند که به اندازه کافی نمی خوابند.

15 درصد از کسانی که بین 19 تا 64 سال دارند و 5 درصد از کسانی که بین 13 تا 18 سال دارند کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند.

 

تقریبا تمام مصاحبه شوندگان (95 درصد) اظهار داشتند که پیش از خواب از یک دستگاه فناورانه استفاده می کنند که این دستگاه می تواند تلویزیون، رایانه، کنسول بازی های ویدیویی و یا یک تلفن همراه باشد.

 

این تحقیقات نشان می دهد که تمایل به استفاده از تلویزیون به نسبت سن متغیر است، به طوری که 67 درصد از افراد بین 46 تا 64 سال شب ها تلویزیون تماشا می کنند، درحالی که این رقم در بین افراد 13 تا 18 سال تنها 49 درصد است.

 

این محققان در این خصوص توضیح دادند:

«استفاده از نور مصنوعی در ساعات بین غروب تا قبل از خواب، موجب توقف ترشح ملاتونین یعنی هورمون خواب می شود. به این ترتیب ریتم های شبانه روز به میزان یک ساعت و یا بیشتر تغییر می کنند و باعث می شود فرد دشوارتر به خواب برود».

ادامه مطلب ...

درد عشق

                    

                    http://www.2khati.com/wp-content/uploads/2011/01/%D8%B1%D8%B2-%D8%A2%D8%A8%DB%8C.jpg 

 

حاصلی از هنر عشق ِ تو جز حرمان نیست

آه از این درد که جز مرگ ِ من اش درمان نیست

این همه رنج کشیدیم و نمی دانستیم

که بلاهای وصال ِ تو کم از هجران نیست

عکس هفته