زیر اسمان شب

عشقی علمی اجتماعی و مقالات

زیر اسمان شب

عشقی علمی اجتماعی و مقالات

در نشست خبری احمدی نژاد چه گذشت؟

رییس جمهور درپاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا یک بار برای همیشه درباره این اجنه و رمالهایی که گفته می شود جریان نزدیک به دولت هستند ، پاسخی نمی دهید که این بحثها تمام شود، گفت : متهمانش را که گرفتند و تمام شد؛ حالا اجازه دهید ما به کارهایمان برسیم . این موضوع را هم ما شروع نکرده بودیم که بخواهیم تمامش کنیم..وی در واکنش به یکی از خبرنگاران که به لیست 250 نفره رئیس جمهور درباره مفسدین اقتصادی می پرسید، گفت: این لیست 312 نفره است  

رییس جمهور

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور  در دومین نشست مطبوعاتی خود در سال 90 ترجیح داد در خصوص مسایل مربوط به جریان انحرافی سکوت کند.

به گزارش خبرگزاری ها، زمانی که خبرنگار خبرگزاری آریا مدعی شد عده ای رئیس جمهور و همراهانش را با خبرسازیها و تکذیب های خود تخریب می‌کنند و واکنش او را پرسید، احمدی نژاد اظهار داشت: پاسخ ما سکوت الهام بخش وحدت است.

رییس دولت دهم با اشاره به نحوه دستگیری بن لادن گفت: خانواده رییس جمهوری قبلی آمریکا با بن لادن شریک نفتی بودند. طبق اطلاعات موثقی که ما داریم، آمریکایی ها اول او را مریض کرده و بعد کشتند و جنازه اش رابه دریا انداختند . بهانه این کار هم مشخص است . انتخابات نزدیک است و برای این موضوع نیاز دارند تا خود را قهرمان در مبارزه با تروریسم نشان بدهند .

پاسخ احمدی‌نژاد به اینکه چرا بن‌لادن را به دریا انداختند

احمدی نژاد در ادامه افزود :‌ این سوال جدی است که چرا او را به دریا انداخته اند ؟ البته جواب سوال مشخص است. چون اگر او را به دریا نمی انداختند ، معلوم می شد که چطور مریض شده است . چه مریضی داشته و با چه وسایلی مریض و کشته شده است.

احمدی نژاد در بخشی دیگر از سخنانش گفت که اخباری درخصوص پاکستان و بحرین دارد.

وی افزود : ما خبر موثق داریم که آمریکایی ها می خواهند در تاسیسات هسته ای پاکستان خرابکاری کنند و با کمک اهرمهای بین المللی زمینه تضعیف حاکمیت مردم پاکستان را فراهم آورند.

احمدی نژاد هم چنین گفت : در بحرین هم خبر داریم که می خواهند بر حاکمیت این کشور فشار وارد کنند و بدین بهانه خود را حامی مردم و دموکراسی نشان دهند.

به گفته احمدی نژاد ، مشکل بحرین مشکل دولت و مردم نیست ؛ مشکل پایگاه های آمریکایی در آنجاست و دولت بحرین مجبور است برای حفظ این پایگاه ها مقابل مردمش بایستد .

در ادامه نشست مطبوعاتی احمدی‌نژاد ، خبرنگار خبرگزاری آریا متعلق به امیرمحبیان پرسید : «‌ چند وقتی است که برخی علیه دولت خبرسازی کرده و خود پاسخ هم می دهند. تا کنون شما نیز در مواجهه با این خبرسازی سکوت کرده و پاسخی نداده اید. می خواهیم بدانیم موضع شما در این باره چیست و چه پاسخی به این فضاسازی دارید؟ » که احمدی‌نژاد در پاسخ با لبخند گفت : موضع ما همچنان سکوت است، سکوتِ الهام بخش وحدت.

همچنین خبرنگار یک خبرگزاری خارجی به احمدی‌نژاد گفت : علمای قم در زمان اصلاحات به طرق مختلف انحراف دولت را به زبانهای مختلف اعلام کردند .الان نیز یک بار دیگر شاهد این حرکت علما درباره دولت شما هستند . نظر شما چیست؟

در همین هنگام مجری مراسم در انتقاد از این خبرنگار گفت :‌شما اعلام کرده بودید که سوالتان درباره سیاست خارجی است اما الان سوال دیگری پرسیدید که احمدی‌نژاد گفت : این سوال هم سیاست خارجی بود !

همه اجازه دارند حرف بزنند

احمدی‌نژاد سپس در ادامه گفت: اگر نوع نگاهمان به صحنه عوض شود نوع برداشتمان عوض می شود. ایران کشور

رییس جمهور

آزادی است و تا زمانی که اظهار نظرها از حدود قانون خارج نشده،‌ همه اجازه دارند حرف بزنند . اصلا افتخار دولت این است که مورد هجوم تندترین انتقادها بوده اما اجازه داده که همه حرفشان را بزنند .

وی افزود :‌ مقایسه این دولت با دولتهای قبلی یک قیاس مع الفارغ است .از قبل اعلام کرده ایم که روش اداره کشور با روش دولتهای قبلی متفاوت است و متفاوت خواهد بود .

وی همچنین درپاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا یک بار برای همیشه درباره این اجنه و رمالهایی که گفته می شود جریان نزدیک به دولت هستند ، پاسخی نمی دهید که این بحثها تمام شود، گفت : متهمانش را که گرفتند و تمام شد؛ حالا اجازه دهید ما به کارهایمان برسیم . این موضوع را هم ما شروع نکرده بودیم که بخواهیم تمامش کنیم .

خبرنگار روزنامه ایران، از رییس جمهور درباره گروهی که در پی تخریب دولت هستند پرسید که احمدی نژاد در پاسخ گفت: کارهای دولت روی زمین قابل اندازه گیری است. بالاخره نیروگاه اتمی راه افتاد یا نیافتاد؟.

احمدی نژاد در ادامه گفت: در ارایه آمار مشکلاتی بود و منابع مختلفی آمار می دادند. از این به بعد یک مرجع رسمی برای اعلان داریم و باقی غیر رسمی است. بالاخره وضع کشور معلوم است.

وی افزود :‌ مقایسه این دولت با دولتهای قبلی یک قیاس مع الفارغ است .از قبل اعلام کرده ایم که روش اداره کشور با روش دولتهای قبلی متفاوت است و متفاوت خواهد بود .

وی با مطرح کردن چند پرسش پیرامون عملی شدن یا نشدن پروژه های دولت گفت: اگر کسانی هستند که در آمار دولت تردید دارند از همکاران می خواهیم که تور راه بیندازند و این ها را ببرند ایران را بگردند. این اظهارات ارزش حقوقی و سیاسی ندارند. بگویند ایران کشور آزاد است هرچه می خواهند بگویند.

آنها 312 تا بودند

احمدی نژاد همچنین درباره موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی در واکنش به یکی از خبرنگاران که به لیست 250 نفره رئیس جمهور درباره مفسدین اقتصادی می پرسید، گفت: این لیست 312 نفره است. ما 312 اسم با موضوع دادیم اما اینکه چه کسی تخلف کرده و کی نکرده با قاضی است. ما معرفی کردیم اما مرجع، دستگاه قضایی است. من تنها رییس جمهوری هستم که اعلام کرده ام که اگر تخلف از بنده و از خانواده بنده و از بستگان بنده و تمام وابستگان بنده صورت گرفته است برابر قانون با او برخورد شود. بخشی از کارهای ما در روز تنظیم کردن برنامه هایی است که کسی نتواند به اموال مردم دست اندازی کند.

پاسخ احمدی‌نژاد به نظر منفی نماینده‌ها درباره علی آبادی

او در پاسخ به سوالی درباره برخورد و رسیدگی به پرونده نزدیکان متهمش ادعا کرد تنها رئیس جمهوری هستم که گفته ام هر تخلفی از بنده و نزدیکان و فرزندانم هست، با دقت رسیدگی و برخورد شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس انتخاب علی آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت را انتخاب درستی ندانسته‌اند ، گفت : مجلس یک هویت حقوقی دارد . وقتی می گوییم مجلس نظر داد یعنی در مجلس رای گیری به عمل آمده و نظرش را داده اما وقتی چند نماینده نظر خود را می گویند ، خب نظرشان محترم است . مجلس باید صبر کند تا وزیر برای رای اعتماد به مجلس معرفی شود آن وقت نظر خود را بگوید .

 ما ابهاماتی درباره مصوبه مجلس مبنی بر تاسیس وزارت ورزش و جوانان داشتیم و رایزنی هایی هم با نهادهای مربوطه انجام دادیم اما در نهایت آنچه ما می‌خواستیم ومد نظرما بود نشد و الان راهی جز اینکه وزیر معرفی کنیم نداریم . برای همین بعد از تعطیلات مجلس ،‌ وزیر را به مجلس معرفی خواهیم کرد .

خبرنگار در ادامه نام این وزیر پیشنهادی را سوال کرد که رییس دولت دهم به خنده گفت نامش را بعد از تعطیلات مجلس اعلام می کنم !

اگر سند داشتند که این‌قدر سروصدا لازم نبود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که پرسید، آیا اسناد جریان انحرافی به شما ارائه شده، با طعنه گفت: اگر سند داشتند که این‌قدر سروصدا لازم نبود.

وی همچنین به سوال خبرنگار زن ایسنا که با حرارت خواستار واکنش احمدی نژاد به برخی نزدیکانش که با حرفهای شاذ باعث ضربه به دولت می‌شوند و تلویحا خواستار جلوگیری از ادامه این روند شد، واکنش تندی نشان داد و گفت: شما که دانشجو هستید، نباید مخالف آزادی اندیشه باشید. ما که نمی توانیم جلو اندیشه را بگیریم. دیگر سکوت کرده ایم.

رئیس​جمهور در پاسخ به سوال ایرنا که به نامه​های رئیس​مجلس در خصوص غیرقانونی بودن مصوبات دولت اشاره داشت و آن را نوعی صف آرایی در مقابل دولت می​خواند، گفت: شما خودتان پاسخ را هم در سوالتان دادید. ما معتقدیم که این دولت قانونمندترین دولت پس از انقلاب است.قانون برای رفاه وسعادت ملت است و مجری برداشت خودش از قانون را اجرا می​کند نه برداشت دیگریان را.

 ما معتقدیم که این دولت قانونمندترین دولت پس از انقلاب است.قانون برای رفاه وسعادت ملت است و مجری برداشت خودش از قانون را اجرا می​کند نه برداشت دیگریان را

وی انتصاب جرم به دولت را یک خلاف و جرم خواند و گفت که انشالله پاسخ مجلس را به زودی می​دهیم.

وی از نامه​ای سری​ای از مجلس به دولت سخن گفت که محتوای آن از تریبون علنی مجلس خوانده شد و ادامه داد: برخی فکر می کنند که وقتی به دولت می​رسند دیگر نباید حریم​ها را رعایت کنند. اما اشکالی ندارد.

حاشیه ها:

ومین نشست خبری رئیس‌جمهور در سال 90 با حاشیه‌های جالبی همراه بود که تعبیر رئیس جمهور از بهانه گیری غربی ها درباره موضوع هسته ای ایران به "ونگ زدن بچه" و انتساب پرتاب سفینه ایرانی به جن گیرها از جمله این حاشیه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری محمود احمدی نژاد حاشیه هایی داشت که به برخی از آنان اشاره شده است:

- در این نشست خبری خبرنگار مهر نخستین خبرنگاری بود که برای پرسیدن سئوال در جایگاه قرار گرفت و سئوال خود را

رییس جمهور

مطرح کرد.

- رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار زن یک روزنامه اقتصادی که موضوعات مختلفی را در سئوال خود گنجانده بود گفت: شما سه چهار تا سئوال را یک سئوال کردید که این هم از زرنگی خانم هاست!

- احمدی نژاد در خصوص سئوالی درباره فشارها به ایران در موضوع هسته ای گفت: بچه که گریه می کند می‌پرسند چه می‌خواهی؟ می‌گوید ماشین، برایش ماشین می خرند باز گریه می کند برایش عروسک می خرند باز گریه می کند برایش دوچرخه می خرند اما بعد متوجه می شوند که هرچه می دهند بچه ساکت نمی شود این بچه می خواهد ونگ بزند حالا برخی هم می خواهند ونگ بزنند خب بزنند!

- مراد عنادی مجری مراسم بارها پشت میکروفون از خبرنگاران خواست تا پروتکل توافق شده را رعایت کنند.

- احمدی نژاد در این نشست در پاسخ به یکی از خبرنگاران که گویا روزنامه اش را به حضار داده بود گفت: در اینجا روزنامه هایشان را هم تبلیغ می کنند.

- خبرنگاری چینی که به زحمت فارسی سخن می گفت از رئیس جمهور سئوالی پرسید که وقتی احمدی نژاد در حال پاسخ دادن به او بود که به یکباره این خبرنگار به زبان فارسی و با صدای بلند گفت: فهمیدم!

- یکی از خبرنگاران درباره جن و جنگیر ها و کمک آنان به دولت! سئوال کرد که احمدی نژاد با خنده گفت : جن گیرها را که گرفتند! بگذارید کارمان را بکنیم. مگر سفینه به آسمان فرستادیم هم کار جنگیرها بود؟!

- خبرنگار آسوشیتدپرس درباره جریان انحرافی سئوالی را مطرح کرد که به یکباره مراد عنادی مجری برنامه پشت میکروفن گفت: آقای دکتر البته ایشان سئوالشان انحرافی است، چون قبلا گفته بودند موضوع سئوالشان سیاست خارجی است و حالا در مورد موضوعات داخلی می پرسند. رئیس جمهور هم به کنایه گفت: اشکالی ندارد ریشه این سوال هم خارجی است.

- خبرنگاری درباره معرفی وزیر ورزش و جوانان سئوالی را مطرح کرد که احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال گفت: بعد از اینکه نمایندگان از تعطیلات برگردند وزیر پیشنهادی معرفی می شود! این خبرنگار جویای نام وزیر شد که رئیس جمهور در پاسخ با خنده گفت: هفته آینده به محض اینکه مجلس از تعطیلات خارج شود نام وزیر را اعلام می کنم!

- هنگامی که یکی از خبرنگاران در حال سئوال از رئیس جمهور بود، احمدی نژاد همزمان برای یکی از حضار در جلسه دست تکان می داد و وقتی تعجب خبرنگار از این اقدام خود را مشاهده کرد خطاب به سئوال کننده گفت: گوشم با شماست، بفرمایید و سپس به دقت به سوال خبرنگار گوش داد.

 خبرنگار یک رسانه ترکیه به زبان انگلیسی سئوالش را مطرح کرد که رئیس جمهور بعد از خاتمه یافتن سئوالش با خنده به او گفت: خب همان ترکی می پرسیدی بهتر متوجه می شدیم. از ترکیه آمده ای انگلیسی حرف میزنی؟! رئیس جمهور بعد از پایان پاسخش به سئوال این خبرنگار با گفتن عبارت ترکیه، "ساقول"،"ساقول" از او تشکر کرد.

- خبرنگار رویترز این سئوال را مطرح کرد "آیا 1+5 می تواند پیشنهادی به ایران ارائه بدهد که در ازای آن ایران غنی سازی اورانیوم را موقف کند؟" و احمدی نژاد این پاسخ را به او داد: "خیر"!

- خبرنگاری با اشاره به اظهارات پیشین احمدی نژاد مبنی بر اینکه قطار هسته ای ترمز ندارد درباره دستاورد های جدید هسته ای سئوال کرد که احمدی نژاد گفت: من دو چیز را گفته بودم یکی اینکه قطار هسته ای ترمز ندارد و دیگری اینکه دنده عقب هم ندارد. الان هم همان حرف را تکرار می کنم. اما خبرنگار اصرار کرد که خبری از دستاورد های جدید هسته ای بگیرد که رئیس جمهور ابتدا گفت :دستاوردهای هسته ای که هر روز اعلام می شود اما بلافاصله حرف خود را اصلاح کرد و گفت: هر چند وقت یکبار دستاورد های هسته ای اعلام می شود.

- در این نشست خبرنگار چینی پرسید: ممکن است رئیس جمهور روسیه برای افتتاح نیروگاه بوشهر به ایران بیاید که رئیس جمهور با خنده جواب داد: ممکن است. هرچیزی ممکن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد