زیر اسمان شب

عشقی علمی اجتماعی و مقالات

زیر اسمان شب

عشقی علمی اجتماعی و مقالات

ناگفته های مزایده خودرو احمدی نژاد

این منبع مطلع امروز اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه فساد مالی مدیرعامل منطقه آزاد اروند، وی از ابتدای مرداد سال گذشته تا پایان سال 89 بالغ بر 136میلیارد ریال تحت عنوان کمک به مناطق همجوار به برخی افراد، سازمان‌ها و ادارات بدون هیچ‌گونه حد و حسابی پرداخت کرده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم جریان انحرافی برای چپاول بیت‌المال چه در میراث فرهنگی و چه در زمان حضور در مناطق آزاد، تاسیس شرکت‌های صوری تحت عنوان تعاونی و شرکت‌های سرمایه گذاری برشمرد و افزود: علی اصغر پرهیزکار با وجود داشتن حداقل تحصیلات (پایان دوره متوسطه) در دوران حضور در سازمان میراث فرهنگی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به "سمگا " فعالیت می‌کرده که این شرکت با استفاده از رانت توانسته قراردادهایی را به شکل غیرقانونی برای کسب امتیاز ساخت و بهره‌برداری از هتل‌های بین‌المللی فرودگاه امام خمینی(ره)، واگذاری زمین‌های لویزان و . . . منعقد کند.

معرفی برنده این مزایده اساساً صوری بوده و در واقع ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد علاوه بر آن پرهیزکار با اختصاص اعتبارات بسیار زیاد و با سنبل‌کاری ساختمان این نمایشگاه را ظرف مدت 57 روز آماده کرد تا زمینه اجرای پروژه‌های انحرافی و فریبنده خود تحت عنوان برگزاری نمایشگاه‌ها فراهم کند.

این منبع در ادامه به تاسیس شرکت تعاونی توسعه آفتاب اروند در منطقه آزاد اروند توسط پرهیزکار به عنوان اولین اقدام وی بعد از تصدی مدیرعاملی این سازمان اشاره کرد و گفت: خط‎مشی این تعاونی که به ظاهر کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند سهام‌دار آن هستند دقیقاً به همان سبک و سیاق شرکت سرمایه‌گذاری سمگا در میراث فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اساساً طبق قانون برگزاری مناقصات، واگذاری قراردادهای کاری به تعاونی‌ها و صندوق‌های بازنشستگی متعلق به کارکنان دولتی ممنوع است، خاطرنشان کرد: این شرکت تعاونی به شکل غیرقانونی و بدون گذراندن تشریفات قانونی مناقصات، اقدام به گرفتن قراردادهای امور خدماتی و نیروی انسانی کرده است.

وی هدف از تاسیس این تعاونی را در واقع پوشش دادن به سندسازی‌های صوری مالی جریان انحرافی در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: تاکنون با گذشت یک سال از تاسیس این تعاونی، هیچ وضعیت مالی شفافی برای سهام‌داران ترسیم نشده است.

این منبع آگاه در ادامه به دیگر اقدامات غیرقانونی و همچنین چپاول بیت‌المال جریان انحرافی فعال در منطقه آزاد اروند تحت عنوان برگزاری نمایشگاه‌های فریبنده اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه خودروهای مدرن و کلاسیک با برگزاری مزایده نمایشی فروش خودروی شخصی رئیس‌جمهور یکی از شاهکارهای جریان انحرافی در منطقه آزاد اروند بود به طوری که طبق برآوردهای به عمل آمده برای اجرای این پروژه تقریباً اعتبارات پنج پروژه عمرانی کلیدی منطقه آزاد اروند به طور کامل تعطیل شد تا امکان تامین هزینه‌های هنگفت این نمایشگاه مسئله‌دار فراهم شود.

وی اضافه کرد: معرفی برنده این مزایده اساساً صوری بوده و در واقع ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد علاوه بر آن پرهیزکار با اختصاص اعتبارات بسیار زیاد و با سنبل‌کاری ساختمان این نمایشگاه را ظرف مدت 57 روز آماده کرد تا زمینه اجرای پروژه‌های انحرافی و فریبنده خود تحت عنوان برگزاری نمایشگاه‌ها فراهم کند.

مزایده نمایشی فروش خودروی شخصی رئیس‌جمهور یکی از شاهکارهای جریان انحرافی در منطقه آزاد اروند بود به طوری که طبق برآوردهای به عمل آمده برای اجرای این پروژه تقریباً اعتبارات پنج پروژه عمرانی کلیدی منطقه آزاد اروند به طور کامل تعطیل شد

این منبع ادامه داد: مدیرعامل بازداشت شده منطقه آزاد اروند به بهانه تعجیل در احداث ساختمان نمایشگاه‌ها، بسیاری از بخش‌های ساختمان نمایشگاه‌ها را خارج از قوانین برگزاری مناقصات رسمی احداث کرد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه‌های صوری و هدفمند توسط یکی از وابستگان نسبی مدیرعامل منطقه آزاد به نام «ح- الف» اشاره کرد و گفت: پشت صحنه برگزاری صوری نمایشگاه‌هایی با ظاهر فریبنده عام‌المنفعه بودن بیش از 12 میلیارد ریال خرید تضمینی با دادن بن‌های خرید به مدارس، مددجویان، شخصیت‌های سیاسی و دستگاه‌های مختلف اجرایی بود که مجبور به هزینه‏کرد این بن‌های نقدی در مدت کوتاه چندروزه در این نمایشگاه‌ها بوده است.

این منبع از اختصاص بیش از 400 میلیون تومان تنخواه به دو بخش روابط عمومی و پشتیبانی منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و گفت: طبق معمول سازمان‌ها و ادارات برخی از بخش‌ها برای انجام هزینه‌های جاری خود مبلغ ناچیزی را تحت عنوان تنخواه‌گردان دریافت می‌کنند که این در حالی است که در منطقه آزاد اروند 400 میلیون تومان تنخواه در اختیار روابط عمومی و بخش پشتیبانی قرار می‌گرفت که عمده این مبالغ صرف کارهای تشریفاتی، تبلیغاتی و همچنین سندسازی‌های صوری می‌شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد